Sunday, May 18, 2008

Mera mat!

Ja då har vi haft helg igen och med den mycket god mat. Det är väl det roligaste nöjet man har här nu i värmen.

I helgen åt vi lunch på MoRE. Ja, vissa av er har ju varit där...... De 2 sista bilderna är tillägnade Hellen..... jag vet att hon har sympati för mig där.....Dessa karlar!











Vi har ju inte bara ätit.....I Fredags kväll var vi bjudna på Stand Up Comedy. Det var as-roligt alltså! Vi skrattade tills vi hade kramp i magen. De ska börja med Friday Night Live nu i Dubai lite oftare, stand up comediens från alla delar av världen. I Fredags var det en publik på 2500 personer...så folk är sugna på detta. Det var 9 komiker som uppträdde. De flesta hade någon form av Arabisk bakgrund, även om de växt upp i USA osv. Den bästa tyckte vi var Sugar Sammy, en Kanadensare med Indisk bakgrund. Man kan kolla in honom på följande Youtube videos ( om man har lust..)





Annars har vi inte hunnit så mycket. Barnen har ju Final exams nu snart så det blev en del pluggande. Lite spel hann vi med också, jag och Anthony....


7 comments:

LYCKLIG MOR said...

Ja!! Yippi!!!!!!!! :-)
Jag blir som ett barn på julafton när du skrivit något nytt inlägg!
:-)
Börjar med att säga;
sorry, jag iddes icke kommentera förra inlägget, det var ju jättebra på alla sätt och vis - intressant osv....ja menar vi gör ju aldrig några tråkiga inlägg eller?! :-D Näpp.
Köpte du några fler böcker förresten? Tar gärna emot boktips :-)
Ja i alla fall så kan vi väl bestämma som så att vi ej behöver bli lessna om någon ej kommenterar ;-) För jag blev inte lessen när ingen kommenterat mitt senaste inlägg :-D

Men hallå! Så god mat ni har ätit i helgen (såg så ut!) och mycket mat! :-o
Sam såg ju coooool ut på bilderna :-D
Hörru, den där Sammy var ju jätterolig, förstår att ni skrattade gott!
Och fin bild på A när han/ni spelade spel, så kul att få se bilder från ert hem!Mera!!! Har ni tvättmaskin i köket? INte så vanligt här i svedala.....
Tack för alla FINA bilder och mysig info!
Hug!!!

Monica said...

Javisst kan man ha tvättmaskin i köket...Vi har faktiskt inget val, det finns ingen annan plats i vår lya. Toaletterna är alldeles för små. Diskmaskin har vi ju inte ...ingen plats för en sådan helt enkelt. Funderar på en liten en för diskbänken....
Ja, jag köpte fler böcker dagen därpå...mest för Anthony, plus lite udda romaner och en fin diktbok av Khalil Gibran. En hel lärorika böcker blev det med....typ om Islam, Geografi och filosofi. Samling av Dr.Seuss blev det också.
Hug!

Hellen said...

Hello!!
Det kunde lika gärna varit M på de där bilderna!! :-D
Åh, vilken god mat ni åt!!
Igår kom min nya kokbok, eller rättare sagt bakbok ;-) Det var Leilas a piece of cake. Massa gott var det i den, nu ska jag bara hinna få tid att börja provbaka också...kanske bättre jag skickar den upp till Jenny, hon verkar få mer tid över till bakning än vad jag har ;-)
Ska försöka blogga lite under dagen, kanske kan det bli ngn bild också :-)
Kramis

Hellen said...

men vad lite det bloggas här nu då... ;-) ;-) ;-)

Kram Kram

Monica said...

Ja...det bloggas himla lite här just nu...Inte bra. Skärpning! Kul att du tittar in och pushar på!

Hellen said...

Ja, jag ser ju fram emot Dubai-nyheter och dubai-bilder! Det är så kul att hänga med i vad som händer i både text och bild! Längtar tills ni kommer hit! Kram

Hellen said...

Du har ju bytt utseende så att man inte känner igen sig längre! ;-) jag var helt säker på att det var nytt inlägg..så var det bara ny design..lättlurad!! Hehe