Thursday, April 3, 2008

Yin Yang......


Vad nu då....undrar ni kanske, nu har hon fått nåt fel..!!! (igen)

Lugn bara lugn, jag har bara börjat studera Feng Shui. Japp! Måste ju stötta lill syrran lite....

Ok, jag har knappt "doppat fötterna" i materialet än, men jag är helt entusiastisk för detta. Hittade en online utbildning som verkar seriös och inte allt för dyrt. Det var det enda alternativet eftersom det inte finns några kurser här i Dubai. Det kommer nog i framtiden men vem vill vänta. Det verkar inte vara en barnlek måste jag säga...mycket man måste lära om, om ni förstår....De flesta sakerna jag associerat med Feng Shui, ja, det existerar inte i den riktiga klassiska Feng Shui skolan. Bara en massa trams som inte har någon grund i läran. Så detta kommer att bli mycket spännande.

Annars har det inte hänt så mycket i Dubai sen sist jag skrev...jo, just ja, en brand till....jag menar Hallå, nu räcker det med bränder. Det var i gamla souqen (marknaden) , 184 små affärer med krims krams (typiskt turist hang out) brann ner. Tydligen en kortslutning i A/C. Tragiskt, speciellt när INGEN av dom var försäkrade! Typiskt Dubai får man lov att säga.

Och för de som planerar att komma till Dubai snart .....Summer is here! Big time. Igår hade vi 38 i skuggan. Pust och stön!

Ha en bra dag!
Peace

2 comments:

Hellen said...

38grader?! i skuggan! Wow, det kommer att bli hett om öronen nästa vecka med andra ord. Här hemma går man ju med stövlar och vinterjacka än så det lär väl bli en chock för kroppen :-D
Så du drar igång med Feng shui, du med. Har läst ngn bok och så om det men har egentligen ingen kunskap så att jag vet vad det är.
Nu har M prel.bokat oss på the palm hotel i Dubai. Sharja gick bort då vi hade för avsikt att åka in mot Dubai på kvällarna och vi har inte ngn lust att sitta i bilkö! Det gör vi ju hemma var och varannan dag ;-)
Känns gött nu att det bara är en vecka kvar!
Har du kommit på några ställen som vi ska kolla in när vi är därnere?
Och ngt bra matställe?
Kram Kram

LYCKLIG MOR said...

Jag kikar in och gör en tummen upp! (och för ni som undrar, ja jag visste redan ang FS ;-))
Och när det gäller "det där" så kunde jag INTE har sagt det bättre själv!
Hug!