Tuesday, April 22, 2008

Hur ska jag hinna ....????


oj oj oj, nu har jag bara 1 vecka kvar på min kurs och jag har bara gjort 2/3 av materialet. Har läst att man kan förlänga den med 2 veckor, det får jag nog lova att ansöka om. Det är ialla fall super- roligt och intressant. Det ska bli kul att fortsätta med fler kurser.
Så idag blir det att engagera sig till max.
Ok...tillbaka till min allergiska reaktion som jag skrev om sist. Igår var det "hur borta som helst", så jag tänkte...ok, då behöver jag inte fortsätta med medicinen ...hahahahah....Hur knäpp får man bli?!! Vaknade 03.30 inatt och trodde jag skulle klia ihjäl mig. Tände lampan och upptäckte att hela min kropp var täckt i stora läbbiga blåsor och röda små prickar i stora sjok. Det blev att hoppa upp ur sängen och dra raka vägen till akuten. Det kändes som man ville krypa ur skinnet. Kliade och brände som bara attan. Bara ansiktet var ok. ( Tack o lov!)
Det blev lite injektioner av cortison och antihistamin och tabletter som jag ska ta i en vecka nu. Jag lovar att inte fuska, även om det nu ser ganska fint ut igen! Jag blev helt utslagen och trött imorse av all medicin, känns bara som jag vill gå och dra ett täcke över mig och sova iall oändlighet! Nu måste jag försöka lista ut vad reaktionen kommer ifrån. Läkaren trodde absolut att det var Skaldjur...det var ju en räka med i maträtten och den svarta spaghettin var ju gjort på bläckfisk, så det lutar ju åt det hållet. Men sedan sa hon att det KAN även vara penicillinet som jag tar nu för magen. Cifran. Ska prova skaldjur nästa vecka och se hur jag reagerar då. Då avslutar jag kapitlet om den strapatsen nu.
Feng Shui here I come....................
Have a LOVELY DAY ! (Härlig låt tycker jag! Klicka & njut! )

3 comments:

Hellen said...

Det blir till att plugga, plugga och plugga nu då! Du kommer att fixa detta galant, det är jag helt övertygad om. Är det som en tenta du ska göra i slutet av kursen?
Du kan fengshui-öva dig i vårt hus när du kommer i juli. ;-) (obs att jag säger NÄR du kommer och inte OM du kommer!!!!!)
Vi ska ju måla hallen i grått nu, helt emot FS, men trappan ska vara lyspunkten i hallen och den ska målas kritvit hade vi tänkt. Det är väl lite FS i allafall?
Målaren kommer och spacklar väggarna den här veckan så nästa vecka så ska jag börja rolla väggarna....Magnus får ta det tråkiga och rolla taket :-)

Idag har jag svårt att få någon som helst koncentration på jobbet, jag ska ju bli MOSTER idag!! Syrran har åkt in i natt vid 1-tiden så nu är det bara att vänta. Mamma och pappa hade hämtat Filippa inatt så hon var hos dom nu. Imorse hade hon gått runt i mammas och pappas område och ringt på dörrarna och sagt "-Nu är det dax!!", sen kom hon hem till mamma och sa att ALLA hälsar! *skratt*
Vilken unge!! Kul att vi får träffa bebisen när vi åker dit till helgen i allafall.

Förresten, vilken grej med utslagen! Usch, vad jobbigt!! Hoppas verkligen att det är pencillinet som ställer till det, har iof hört många som fått allergiska reaktioner mot pencillin så det känns ju mer troligt än reaktion mot skaldjur, det har du ju ätit förut utan problem. Kanske att pencillinet gjorde dig extra känslig nu? Hoppas du snart blir bra i allafall...och slarva nu inte med medicinen *tittar med min strängaste blick*
kram kram

LYCKLIG MOR said...

Så jobbigt med blåsorna!!!
Håller med ovanstående talare om att säkerligen är det penicillinet och ej skaldjuren. Ja snart vet du ju svaret.Krya på dig!
Nämen vilken söt liten kompass! :-D
Asgullig!
Gissa hur nyfiken jag blir att kika i dina böcker nu (kliar i FS-tarmen)!
OM det går förlänga så gör det, det är ju inte bra att stressa.
Hellen (om du läser detta) förlåt om jag "lägger mig i" ;-)...
Ang, att måla din hall grå, det är ju inte helt emot FS jag menar allt beror ju på och enligt Klassisk feng shui (med kompassen) så kan man ju räkna ut exakt vilka färger/element man bör ha i varje utrymme i huset/lgh. Och kanske är det så att din hall ska vara grå, vem vet? ;-)
Men man brukar säga att vitt är en färg som ofta är väldigt fördelaktig enligt klassisk feng shui, det hör till metallelement och metall botar/förstärkar man mest med i nuvarande cykel ( år 2004-2023 ).
Men grått kan ju också vara metallement om den känns metallig/lite glansig annars är det jord och jord har man oftast överskott av.Men du, vit trapp blir ju görbra! Och säkert det gråa också ;-) Trivs ni med grått så ska ni ha grått så det så och det går före Feng shui OM det nu skulle råka vara så att ni ej skulle ha grått i hallen.
Sådärja, nu fick jag glänsa lite oxå :-D ;-) Jag kanske uttryckte mig med ett konstigt språk, AH! Det bjuder jag på ;-)
Nå vad tycker syrran? ;-)
Kram till alla!!!!!!

Monica said...

Jamen absolut syrran! Har ju inte hunnit så långt än, men man kan ju inte följa FS i blindo bara för en färg. Det är ju känslan man får.
Visst var den gullig min lilla Luopan?! Den duger ju för tillfället. Tack för alla inlägg. Jag slukar dom och analyserar.
Peace