Wednesday, March 12, 2008

För mycket mat och för lite motion......

Suck! Det är inte så inspirerande riktigt VARJE dag att vara med i viktklubben. Eller hur syrran?!!! Hur går det för dig? Men man måste väl acceptera att det går lite i vågor. Man kan ju inte sy ihop munnen....eller?!!!! Det var en näve med nötter som förstörde min dag! 350 Kalorier bara det.....Kunde väl ha tagit en banan istället! Ok skit samma nu då. Vilket tjat!
Gjorde en skitsmarrig varm sallad till middag. Risoni (pasta) och fava böner med sockerstekta tomater. Massor med färsk mynta och annat smarrigt i den. Tänkte jag skulle "brighta" up dagens blogg med den.


Gick på en "seg" promenad i eftermiddag. Det var lite för varmt och knappt en enda vindpust att svalka sig med. Brukar gå tidigt på morgonen, men idag blev det inte så. Syrran....du kan väl skicka lite distans Reiki! Har kännt mig trött nu i ett par dagar.

Här är ialla fall en bild på Zabeel park (utanför dock..) där jag går mest varje dag. Visst är det ganska fint?


Nu ska jag gå och "kasta" isäng 2 buspojkar som har levt rövare i ett par timmar. Anthony har en polare som ska sova över. De har ingen skola imorgon, så vi ska hitta på något skoj hade vi tänkt. Förhoppningsvis utomhus.


Kram

3 comments:

LYCKLIG MOR said...

Det är klart att det inte alltid är lätt, det ska det ju inte vara heller...jag menar då är det ju ingen match! :-D
Skämt å sido, jag hajar vad du menar.
En näve nötter hm, men hallå det kunde ju ha varit värre, jag menar nötter är ju ändå rätt nyttigt och du behövde säkert di där nötterna ;-)
Börjar du kasta i dig pizzor, feta pommes etc, då kan vi börja snacka dåligt samvete, men inte nötterna nej inte nötterna.
För mig går det bra, nu till middag har jag käkat mammas sk 3 -veckors sallad + 2 husmans med kalkonkött samt tomat, smarrigt och kulinariskt va?! :-D
Har haft mammalunch här hemma idag, jag bjöd på kräftpastasallad (gott!) så därför orkade jag ej "kulinara" mig även till middagen ;-)
Du din rätt såg god ut! Lägg gärna ut recept - please! Favabönor, undra just om det finns här?
Du, där bland palmerna vill jag gärna gå :-)
Och Reikin, Självklart! Imorgon när du vaknar kommer du att känna dig som en helt ny människa - full av energi :-)
Kram

Monica said...

Du....vad du än gjorde så kände jag mig skitpigg och alert morgonen efter...!!! Distans healing är supereffektivt! Det behövs bara en tanke ibland så healar man, eller hur?!! Tack syster.

Monica said...

Ska skicka receptet gumman. Jag skickar det till din email.
Ciao!