Sunday, January 20, 2008

Meditera mera!

Då var det Söndag igen! Ja, det är ju första dagen på veckan här i Emiraten (för er som inte vet). Det känns alltid bra för mig som inte jobbar. Jag gillar rutin och att stiga upp tidigt. Barnen går ner till bussen strax före 7 och då hoppar jag i mina gympa dojjor och kör till parken. Det blir en härlig promenad på ca 5 km dagligen. Hem. Duschar. Äter frukost. Och från och med idag ska jag bli lite mer disciplinerad och meditera VARJE morgon. Inte då och då som det har varit nu ett tag. Jag kör ju med min Twin Heart Meditation och Arhatic Yoga.
Ska även börja gå tillbaka till centret och delta i grupp meditation. Det ger mycket mer än att sitta ensam tycker jag. Dessutom är det ju kul att träffa likasinnade och ha allmänt skoj. Har varit alldeles för lat ett tag eller jag har helt enkelt inte tagit mig tid till det. Eller som Emily Dickinson säger så bra: "Att leva är så häpnadsväckande att det lämnar mycket litet utrymme för andra sysselsättningar."
Nu ska jag skutta in till köket och göra lunch till 2 hungriga barn som kommer hem från skolan snart.
Peace!

1 comment:

LYCKLIG MOR said...

Håller med!...
Ja det är ju alltid kul att göra saker ihop med andra oavsett vad det är...
Fast ibland är det rätt skönt att vara ensam.IBLAND.

Namaste :-)