Saturday, March 19, 2011

...och snabbt tog helgen slut!

Som vanligt. Har gjort rätt mycket i alla fall och det känns bra. Måste gratta mig själv för att jag läst ut en av de tristaste böckerna på länge, och en tjocking dessutom. Orhan Pamuks Oskuldens Museum. Välskriven och udda story, men ack så segdragen! Nu gnuggar jag ivrigt mina händer och hoppar på ett par nya böcker. Köpte en intressant bok igår, The Speed Reading Book, en bok om hur man lär sig läsa snabbare plus en massa andra tips om hur man effektivt utökar ordförrådet osv. Det är ju lustigt egentligen hur man i vardagen bara använder ca 1000 ord när det finns över en miljon.....Vi kan betydligt fler ord än vi använder...konstigt egentligen. Sam sa en lustig grej igår, han har börjat använda ordet fantastic, det har aldrig kommit över hans läppar tidigare.....men han har däremot använt liknande ord som amazing osv. Ett sådant vanligt ord dessutom.....varför undviker vi vissa ord....? Får väl blogga om det när jag läst ut boken. :)
Sedan så lämnade min snabbläsande vän Helene ett par svenska böcker när hon åkte härifrån. Ser fram emot de också.

Idag har jag och Anthony varit och badat, men vid 3tiden blev det mulet och "kallt" så vi åkte hem.
Nu väntar en myskväll och nerladdning av lite ny musik. Tips?

Peace!

4 comments:

Annica said...

Ja det är tragiskt att ledigheten går alldeles för snabbt! Men ni verkar ha hunnit med en hel del i alla fall. Ladda ner nya Roxette skivan, både jag och S tycker den är superbra...om man nu diggar dom såklart.
Ha en skön dag! Kramar!

Nathalie Baugi said...

fantastic! hahahahah love it

LYCKLIG MOR said...

Åh önskade att mera tid fanns till läsning...
Musiktips (jazz såklart, vad annars ;-)) "Rivertime" med Steve Dobrogosz & Anna Christoffersson
En till bra jazz-skiva: Fredrika Stahl "A fraction of you".

Kram!!!!!!!!

Monica said...

Tack syrror! Tur att det finns Spotify...så man kan lyssna innan man laddar ner.
Ha en bra dag. Kram