Friday, January 28, 2011

Vem släckte lampan...


Fredag igen! Underbart. Njöt av en joggingtur i morse. Solen sken och det var ljumma vindar. Helt plötsligt så går solen i moln, och inom ett par sekunder så var det kaos. Kraftig sandstorm med stänk av regn sveper över staden. De mullrade helt plötsligt till och jag blev riktigt rädd. Sand och skräp och metallbitar och andra stora saker flyger genom luften. Tittar ut på motorvägen och där var det rena rama kalabaliken. Trafiken i total stopp och stora dekorations belysningar (vi har shopping festival) ligger huller om buller överallt. Polis och övriga arbetare springer febrilt och röjer.......och jag stod i fönstret och bara gapade. Jag lovar, det hände inom loppet av några sekunder.
Och nu ca 30 min senare så skiner solen igen och inte ett moln på himmelen........Väder fenomen av den extrema graden.

Ha en underbar helg!

3 comments:

Hellen said...

Spännande! Ser fram emot att få träffas nu, har massor att göra på jobbet så tiden kommer rusa fram tills det är dax att åka. Skicka beställning om det är ngt du vill att jag ska köpa med mig ner!
Kram

Annica said...

Sandstorm! Lät inge vidare! Väljer nog hellre snöstorm tror jag!
Hoppas ni haft en skön helg!
Stora kramar!

Monica said...

H, Gud va jag langtar tills ni kommer :)
Ingen bestallning denna gangen, men tack i alla fall. (Nat har ju varit har nyss) ;)

A, haller med dej....hellre sno an sand......fy!