Thursday, January 6, 2011

Lilla gumman....

...dina fina pepparkakor!!!! Jag började nästan gråta nar jag tittade ner i din pepparkaksburk med de fina älgarna som du bakat.

Nu lider Julen mot sitt slut och idag blir det att tvätta julmattor, skrapa bort stearin från jul ljusstakar, damma av tomtarna och klä av julgranen. Pa söndag är jag ledig, då åker allt ner i kartongerna igen.

Fredag idag =ledigt. Underbart. Ska dock jobba imorgon, men tar Söndag ledigt istället. Det ska nog gå bra.

Vaknade tidigt, gick runt Safa park, vid sju-tiden redan. Åkte och handlade lite. (supermarket öppet dynet runt...gillar!) Hem och bakade scones och hade en mysig frukost med Anthony, som också ar en morgon människa.

Nu åker vi och tittar på hus och lägenheter ett par timmar. Vi tänker söka oss till något större och ljusare. Lite trött på att vara trångbodda. Och höra bilarna på motorvägen.


Tjingeling mina vänner!

Peace!


3 comments:

Helen said...

Oj, vad spännande med nytt boende!! Kanske ett med trädgård, där du kan plantera dadelpalmer och börja en ny karriär som exportör av dadlar...fniss! Jag kan komma och jobba som trädgårdsmästare åt dig! För här vräker snön ner, och jag blir så trött på detta.

Hoppas du fotar och visar vilka objekt ni har kollat på, jag älskar sånt!

Stor kram!

Annica said...

Hur gick det med hus och lägenhets tittandet! Var det nåt av intresse?
Jag tycker ni ska flytta hem till Sverige istället! Det är mycke mysigare att sitta insnöad halva året och sen njuta av en svensk myggsommar med regn! haha nu var jag positiv!

Nytt år och ny bakgrund på din blogg igen! Fräckt och roligt!

Har suttit på akuten med A idag! Han har åkt på en infektion i kroppen, halskörtteln på en sida är som en tennisboll...han får knappt ner vatten, det blev en penicillinkur!
Nu ska jag bänka mig framför tvn.
Många kramar!

Monica said...

mmmmm ja det gick inget vidare med hus tittandet! Inget som kändes rätt. Utbudet är enormt, och man måste ha lite tur också om man ska hitta något stort och gärna i rätt prisklass. Sökandet fortsätter.
Ja det lät ju attraktivt med snön och myggorna.....tror jag kommer direkt!!!
Stackars A som är så sjuk. Stor kram från moster och hoppas han kryar på sej snart.
Saknar er alla.
Kramis