Thursday, December 9, 2010

Julbordet avklarat!

Alltså den årliga Julfesten hos bossen. Lika trevligt som alltid. Det bjöds som vanligt på glögg och pepparkakor och mingel. Sedan väntade två stora julbord med fantastisk mat. Ett Asiatiskt och ett Svenskt traditionellt. Som efterrätt bjöds det på våfflor med hjortron sylt och glass och även ris a la malta. Vi var nog närmare 100 pers inkl barn. Så nu var det avklarat.

Idag blir det plugg med Anthony. Han har tre prov kvar i sin term exam. Har även tänkt klä julgranen färdigt, den står halvnaken med bara ljusslingor i. Det blir liksom uppdelat i episoder alla mina projekt i år. Skulle vilja att det fanns fler timmar på dygnet. Pepparkaksdeg ska också knådas ihop så vi kan baka imorgon.

Nu är det helg. Ohhhh va härligt! Och jag har en fin fin playlist på Spotify med "töntig" julmusik som jag nu ska kicka igång! Och så har vi ju p3's Bjällerklang som man kan köra. Då får man ju lite Svensk julmusik dessutom. Jul jul, ge mej mer Jul!!! I'm loving it!!!

Peace!

3 comments:

Nathalie Baugi said...

myyyysigt, jag vill också baka pepparkakor med er :( o lyssna på frank sinatras töntig låt som jag alltid dansar till <3

Annica said...

Härligt med helg! Inte fel med stort julbord hos bossen! Lät trevligt!
Lät väldigt tråkigt med plugg och en massa prov! Men vad göra! Bara att kämpa på!
Ha en fortsatt mysig helg! Kramar!

LYCKLIG MOR said...

Mmmm...julbord med våfflor, det lät smarrigt det!
Kram!