Saturday, September 18, 2010

43 dagar....

...kvar tills jag får krama om Nathalie! Har det verkligen bara gått drygt 6 veckor sedan vi sågs sist????!!!! Det känns som 6 månader.

Veckan har i alla fall svischat förbi snabbt och det har bara varit några enstaka drama episoder på kliniken. Ibland blir man riktigt utmattad av personal problemen alltså. Att inte tjejer kan samsas och vara vänner.....En massa onödigt skitsnack och missförstånd! Suck!

Igår var vi bjudna på lunch ute på Libanesisk restaurang. Det var en "farväl" lunch för våra vänners dotter som åker till Paris och studerar Fashion design. Spännande! De hade bjudit en drös med kompisar och det var himla trevligt. Vi satt och "åt" i 4 timmar.......Lebanese style!

Efter det hann vi med kaffe med andra kompisar på ett cafe' och sedan bio. Vi såg Dinner for Schmucks. En komedi och den var galet rolig tyckte vi. Fick oss en massa goda skratt.

Idag bestämde vi oss för lite sol och bad igen. Nu är man mör och go! Har faktiskt inte brännt mig idag.....En snygg bikini inhandlade jag på en affär inne på Hotellet. I like!

Nu ska jag se om det finns nåt man kan koka ihop till middag.

Hoppas alla har en trevlig helg. Själv har vi ju vardag imorrn, men det ska nog bli bra det med.

Peace!

2 comments:

Annica said...

Hallå!! Trist med "strul" på jobbet! Hoppas det löser sig!
Veckorna bara rinner iväg! Förstår att det kanske inte känns så för dig ibland! Blir skönt för dig att få komma hem i nov. och krama tjejen! Måste kännas jobbigt att det fattas en person hela tiden hemma!
Hoppas det har börjat ordna till sig med din mage!
Många kramar!!

Helen said...

Så spännande att studera i Paris, och mode passar väl alldeles utmärkt just i den staden!

Jag förstår att du längtar efter Nathalie. Jag är ju lyckligt lottad som har båda mina barn i närheten. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, tyvärr har vi bara våra barn till låns...

Åh, så typiskt att det blir personalproblem när det är många tjejer som ska samsas. Undrar vad det beror på att killar inte har samma problem? Är det för att dom är mer "rak" i sitt sätt? Om dom är sura på någon/något så säger dom det direkt. Tjejerna viskar och snackar bakom ryggen istället, tror jag.

Ha det gott, kram!