Saturday, October 10, 2009

Allright.....

Saknar min blogg enormt mycket. Vi har fatt tillbaka routern forra veckan, men vi har inte installerat den for nu i veckan ska Etisalat (Dubais Telia) installera Fiber Optics i varat hus.....fraga mej inte vad det innebar...men det ska tydligen bli bra och snabbt. Sa jag fa halla ut i ett par dagar till och se vad som hander.
Vi mar bra annars. Mycket som har hant sen sist jag skrev, bade i Dubai och pa hemma fronten och pa jobb fronten. Men vi tar det slowly slowly. Anthony har aterhamtat sig fran en forkylning men Nathalie mar inte sa bra sedan igar. Hostar och har sig. Ingen inspirerande helg med andra ord. Sjalv hade jag problemas med nacke och huvud for ca 2 veckor sedan. Madde riktigt daligt. Tog ett par sjukdagar fran jobbet och vilade upp mig. Spanningshuvudvark tror jag. Mycket stress pa jobbet den senaste tiden, men det ska nog lugna ner sig snart. Jag gick pa massage och aven Cupping som en Kinesisk tjej gjorde pa mej. Har gjort det forr och det ar suverant. Satter in en bild pa min rygg.....(0nej det gjorde inte ont. Men markena satt kvar i en dryg vecka. Vad ar Cupping kanske nan undrar? Jo man gor ett vaccuum i sma glas genom en eldflamma som man genast slacker och sedan tar man glaset och snabbt satter det pa omradet dar man har ont, det blir vaccuum och skinnet dras in i glaset och blir som en liten ping pong boll. Sen far glasen sitta dar i ca 10 min el ett annat alternativ ar att sakta flytta det varma glaset pa huden. Det ar mycket mycket effektivt. Det blir full fras pa cirkulationen. I like! Men det ser lite laskigt ut det haller jag med om.
Ok egentligen ska jag vara ute i affarer nu och leta arbetsklader....vi fick ett bidrag av bossen sa vi tjejer i receptionen skulle fa handla lite klader for. Vi ska helst se ganska lika ut...sa vi haller oss till svart, gratt och vitt....kjol, klanning el byxor med nan snygg topp till. Det ska jag nu tala om att det ar inte sa latt nar man har pengarna i handen....det finns helt plotsligt ingenting man vill ha, bara for att man maste handla. Har ni varit med om det? Usch, men nu ska jag inte klaga. Ska ta mig en svang senare idag. Vi ar ju bortskamda att ha oppet i affarerna tills 10 eller 11 pa kvallen.
Hoppas ni alla far en trevlig helg.
Kram




Sa har taskig ser man ut efter en behandling.....


Kineserna gjorde ju detta for lange lange sedan som sa mycket annat inom alternativ medicinen.


Ungefar sa har ser det ut fast man har ju flera samtidigt. Denna bild ar lanad fran Internet.

Peace!

7 comments:

Helen said...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden!

Jag har saknat dig!

Det såg riktigt läskigt ut med de jättestora "sugmärkena" på din rygg.
Sån tur att det inte tar ont...

Ja, vad har kineserna som vi andra inte har? De vilar som ett magiskt skimmer över dem och alla deras uråldriga kunskaper. Fascinerande!

Hoppas att ni kryar på er i familjen och ha en trevlig lördag!

Kram!

LYCKLIG MOR said...

Mej hej så kul att se dig här igen! :-p
Min första tanke när jag såg bilden på din cupping-rygg var: oj, så smal och snygg! (avis att du ej har bilringar bak på ryggen!...) och HUR lyckades dom "cuppa" ur fett från din trinda fina kropp?! :-D ;-) :-p
Cupping har jag hört talas om såklart, rena rama feng shuin för kroppen ju! Det är nog få som utför det här i sverige, men verkar helt klart intressant!Vill prova jag med!
Najs med klädinköp, schysst boss! Hittade du något fint?
Nu ska vi snart tända en brasa ute och grilla lite korv i den vackra höstsolen...
Vi ses!
Bamsekram!

Christina said...

Kul att du är tillbaka!

Monica said...

H, Tack tack! Ja visst ar Kineserna bra alltid. Gillar skarpt Feng Shui (och Cupping gar tydligen under det laste jag i en artikel). Gillar ocksa akupunktur osv som sagt mycket fascinerande. Anthony har piggnat till men idag hamtade jag Nathalie fran skolan kl 10....hon var inte piggelin. Men nu ikvall verkar hon da inte sa sjuk. (man kanner sig nog sjukare pa en Matte lektion...hahaha)

J, jag garvade nar jag laste din smal-kommentar....men du har ratt, jag SER lite smal ut pa bilden, men jag kan lova att det finns "bilringar" framtill.
Klader ja, jo jag hittade en topp och en kjol faktiskt....ganska nojd. Men jag har mer pengar kvar....sa det blir en tripp till.
Wow grillning i host solen, fasen va idylliskt det later.
Hug

C, tack.......Fin blogg DU har ocksa. Trevligt med besokare.

LYCKLIG MOR said...

Åh kul med musik igen! :-)
Visst är den nya mixpod enkel och bra?
Bättre än gamla playlist...
Och du, superbra låt!
Skitbra rent ut sagt, den svänger skönt!
Kram kram kram!!!

Monica said...

J, jamenvisst! Den ar suveran den nya mixpoden. Superenkel att fixa till faktiskt upptackte jag igar.
Jag diggar James Morrison just nu. Kanon-bra.
Kramelikram

Annica said...

Roligt att du är tillbaka, har saknat ditt bloggande. Hoppas ni haft en bra helg! Cupping! Har faktiskt hört talas om det, blir läskiga märken efter behandlingen, men det kan de vara värt om de ger resultat såklart.
Roligt att du hittade lite arbetskläder, men det är ju faktiskt så, när man är ute efter nåt speciellt så hittar man aldrig det man söker. När jag steg upp i morse så hade vi -4,5 gr. kallt, nu fattas bara snön...inlandet fick mycke snö förra veckan.
Ha en skön dag, kram!!