Sunday, September 20, 2009

Nu firar vi!


Ja då var Ramadan över för denna gången. Nu firar vi Eid AL Fitr. Vi säger Eid Mubarak eller Happy Eid! Eid på arabiska betyder högtid/fest och Fitr betyder att bryta fastan (frukost). Det har varit en alldeles utmärkt månad och jag har absolut inget att klaga på. Det har gått över förväntan. Idag hade vi frukost för första gången på en månad och man var då inte speciellt hungrig kan jag säga. Kroppen fattar nog ingenting just nu! Det kommer att ta ett par dar innan man kör i gång metabolismen igen. Vi är bjudna på middag till A + L, Sams systerson. Det blir stor fest och trevligheter. Dessutom fyller A 40 år så det blir dubbelt firande. Har varit och köpt nya kläder till barnen, det hör till. Så skönt att få ett par dagar extra ledigt från jobbet. Ska verkligen njuta. Så .....



Happy Eid till er alla!

5 comments:

Annica said...

Grattis!! Va duktiga ni har varit!Skulle aldrig palla med de där tror jag, att inte få äta och dricka på dagarna...skulle vara intressant att prova någon gång, men det lär väl aldrig bli.
Roligt med lite festligheter och extra ledighet, det är ni värd.
Kram!!!

Monica said...

Du far komma hit och prova fasta med oss nasta ar....det skulle vara kul! Inte sa svart faktiskt. Kram

Hellen said...

Happy Eid! HOppas ni har haft en superhärlig avslut på fastan. Kram

Helen said...

Happy Eid!

Hoppas nu att ni äter och dricker gott dygnets alla timmar, det är ni värda!

Jag tycker att ni gör det bra, att inte äta går väl an, men att inte få dricka, det tycker jag skulle vara jättesvårt!

Ha det bäst!!

Kram!

Monica said...

Tack tjejer! Har haft taskig uppkoppling idag till internet. Skulle blogga vilt pa min lediga dag...men det gick inte sa bra! Typiskt!
Kram