Sunday, August 30, 2009

Ytterligare en dag ....

Chillaxade en dag i "byn" där vi bodde. Eftersom vi inte hade pool så begav vi oss till ett närliggande ställe där man kunde betala in sig för dan. Väldigt basic, men mycket härligt. Vädret var super härligt just den dagen och mina ögon började kännas lite bättre. Toppen helt enkelt.



Varje dag så körde vi förbi massor med underbara träd ....ovan ser ni min favorit, men jag vet inte riktigt vad det är......Säkert vet ni!


Det här hotellet körde vi förbi också varje dag. Det var skit fint och hur stort som helst. Visar bara kort sidan här....


Grabbarna njuter i en ganska kall pool.


Och vad vore en dag vid poolen utan glass.....



Här har vi en brud som helst sitter och läser och lyssnar på musik i skuggan ......det är ju maximalt avslappnande också.


Mera grönt! Vi som bor i öknen tycker ju att det är så fascinerande med frodigheten vid Medelhavet. (och hemma i Sverige med givetvis...)


På nätterna när vi körde här så såg dessa träd ut som moln på himlen. Mysigt.


Avslutar med min favvo bild. Det var så vackert att jag var tvungen hoppa ur bilen och fota.
Nästa inlägg innehåller fina bilder från Batroun Village där vi bodde i 2 nätter.
Tills dess...
Peace!

5 comments:

Annica said...

Kan det vara en Bouganvilla sort, trädet???? Helen har nog svaret, eller hur Helen? Dom var läckra träden, jag gillar alla bilder, fast jag håller med dig, den sista bilden var häftig.
Söta barnen är,saknar dom!! extra kram till dom.
Kram!!!

Helen said...

Ja, jag tror också på Bougainvillea, fast det är ju inte ett träd egentligen, utan en klätterväxt. Men den går nog att stamma upp, så att det ser ut som ett träd...

Jättefina bilder!!

Ha det gott!

Kram!

Monica said...

mmmmmmm det var träd med ganska kraftig stamm.....well well, får ta reda på detta!

Unknown said...

se tjusit ändå ändå......Man kanske skulle ta sej till Libanon nån gång....kram Anqan

LYCKLIG MOR said...

Som en sagovärld!