Friday, April 10, 2009

Så det blir nog Metro i alla fall.....

Var nästan orolig i dessa krisens tider att våran nya Metro skulle bli så här........


MEN, icke det!!! Häromdan svissjade ett tåg förbi precis utanför våra fönster ett antal gånger för test körning....wohooo! Och nu har jag fått svar på min fråga om hur bullrigt det skulle låta när tågen börjar passera här om några månader. Ingenting alls!!!! Det är ljudlöst OCH förarlöst dessutom. Inga vibrationer heller. Var lite orolig att huset skulle skaka till varje gång! Men icke det. Givetvis längsta och mest avancerade Metron i hela världen. Tågen kommer från Japan. Som vanligt ska Dubai vara bäst/värst! Det kommer att ge Dubai den storstads puls som den behöver. Det blir super coola stationer (vi har en intill vårat hus) och de är tydligen designade av samma snubbe som designade Burj Al Arab, så det blir lite futuristisk stil. Skit snyggt! Postar givetvis mer bilder när allt är klart. Första linjen kommer att var klar i September.


Vem vill komma och testa först????

Peace!

6 comments:

Helen said...

Jag vill, jag vill!
Alltså, det ser ut som hämtat från någon framtids/space/science fiction-film, den där metron...
Häftigt!

Såklart, den finns i Dubai!!

Har det slutat att regna??

Kram
Helen

Monica said...

Yessss det har slutat regna. Har lapat sol pa stranden idag =)

LYCKLIG MOR said...

Jisses, så coolt!!!!!
Jag vill självklart komma!!!
Men det lär ju tyvärr dröja ett tag till :-(...
Kram!!!!!!!!!!!!

Annica said...

Guud, vad häftigt! Det blir jättebra för er att få andra alternativ, än att stå i en bilkö ibland i evigheter. Klart man skulle vilja komma och testa.Äntligen har vi sol idag, blir nog att sätta sig i solväggen en stund. Kram!!

Hellen said...

Jag kommer!! :-)
Längtar till lite sol och värme och god mat i dubai!! För att inte tala om det trevliga sällskapet!! Kram

Monica said...

Ni är alla så välkomna =)
Sol och god mat väntar!
Kram till er alla