Sunday, April 19, 2009

ARN i Dubai

Just det! ARN har hittat hit också! Var och kollade in den på Bio igår. Det kändes hel konstigt måste jag säga. Biografen var ju inte direkt full packad, men överraskande många Emiratis i alla åldrar och en del Svenskar hörde jag också i vimlet efteråt. Svårt att sätta betyg när man är Svensk och saknar Svenska filmer och musik....men jag måste säga att den var ganska imponerande. Början var lite seg och nästan pinsam....men den tog sig efter en stund. Sam tyckte den var bra. Summan av kardemumman, se den om ni inte redan gjort det.
Kunde inte låta bli att tänka på alla som inte förstod Svenska...det måste ha låtit himla konstigt i deras öron.....och alla konstiga namn att hålla reda på typ Algotsdotter och Sverkrarna osv hahahahah De kunde kankse ha hittat lite mer tilldragande skådespelare, men nu ska jag inte vara negativ.....Själv tyckte jag Salahuddin var riktigt exotisk och tilldragande......
Sju av tio poäng får den av mig.




Peace!

2 comments:

Helen said...

Jag har sett litegrann av filmen på tv. Jag vet inte vad jag ska tycka om den. Nu såg jag inte hela, så därför, ska jag nog inte uttala mig. Vad jag vet, är att de som har läst böckerna älskar dem!!

Ha det gott!

Kram
Helen

Annica said...

Bra att den var sevärd filmen, då får ni rikta in er på 2an "Riket vid vägens slut", dom kanske kommer att visa den också då framöver. Jag vet att du är ledig idag, så ha en jätte skön dag, Kram kram!!