Thursday, November 13, 2008

Small things in life....

Ibland ser man fram emot det lilla extra i vardagen eller hur?!!! Det behovs inte mycket ibland. Igar satt jag pa jobbet och sag fram emot att sluta 5 istallet for 7...... Och givetvis kandes det bra eftersom jag ar ledig idag. De andra sma tingen jag langtade efter var .......
En Sesame seed Pretzel fran Auntie Anne's...... den mumsade jag i mig efter jobbet med Anthony i Emirates Mall. Heavenly!


En Chocolate milkshake fran Marble Slab.....den satt bra efter Pretzeln!!!! (Maste erkanna att det blev lite too much , men det var super gott!
Sedan sa gick jag och inhandlade 2 CD skivor som jag har siktat in mig pa ett tag. Favoriter just nu. Easy listening....Soul.....Feelgood music helt enkelt.


Och sist men inte minst, en god bok. Siddharta med Herman Hesse, en gammal klassiker. Som bomull for the soul. Vis, djup och vacker.



Husbonden ar bortrest i helgen sa det blir lite extra ME-TIME.

Hoppas alla far en mysig helg.

Peace!

4 comments:

Annica said...

Såg smarrigt ut det där som du smaskade i dig syrran, gott med milkshake...vi gör ofta det hemma.
Har inte lyssnat på skivorna du köpte , förutom då i din playlist såklart. Alltid roligt med lite ny musik, oftast kör man på i samma fack, man blir ganska kräsen ibland och tycker ingenting är bra. Men då helt plötsligt kommer det en massa nya plattor, som nu i juletid.
Idag har vi varit och kikat på Antons inneb. lag som spelade hemma match, dom vann. Om drygt en vecka får A ta bort gipset, och sen får han vänta i 2 veckor till innan han får börja med sport aktiviteter, gissa om han är less.
Nu ska vi börja med middan, det blir file´och kroketter med bea sås, enkelt men gott.
Kram A

Helen said...

Mums, det där såg ju inte helt fel ut!! Ni verkar ha mycket roliga matställen att gå till!
Har du något favoritställe?
Hoppas att du har fått en skön ledighet med bra musik och härliga lässtunder.
Kram
Helen

LYCKLIG MOR said...

Hej :-)
Åh dom där kakorna såg mycket goda ut!
Och milkshaken :-o Mums!!!
Jag ska faktiskt önska mig R.Thick i julklapp av J, den varkar superbra!
Hoppas allt är bra, tack för att du håller oss uppdaterade med jämna mellanrum :-)
Kram

Monica said...

Tjena!
Kaka....en pretzel är ingen kaka liksom...det är mera som ett bröd. Större än en hand är den också! Just for your information!!!!
Robin Thicke är riktigt bra och John Legend med.....han kommer till Dubai i Feb. Längtar!!!!
Kraaaaaaaaaam