Wednesday, May 7, 2008

Men Oj då!

Då fick man veta varför det regnade i Tisdags.....Det låter som en science fiction historia, men regnet vi fick häromdan var KONST GJORT!!!!! Nathalie kom hem från skolan igår och surrade om detta, men jag viftade bara bort informationen som jag trodde var trams. Men där fick jag! Idag står det i tidningen om detta experiment. Det kallas för Cloud Seeding och verkar pågå i flera länder som har problem med torka. Fantastiskt, spännande och skrämmande....Man får ju hoppas att de vet vad de gör. Allt är ju upp och ner vänt ialla fall så det blir nog bra. Här kan man läsa mer om man är intresserad.

7 comments:

Annica said...

Allt hittar dom på i detta land,ni kanske får en regnskvätt varje dag. Ha en bra och regn skvättig dag. syster

Hellen said...

Scary!! :-)

LYCKLIG MOR said...

Nämen hej kära syster Annica!:-)
Är du här och skriver så trevligt :-) :-D
Jamen precis, vad dom hittar på!
Lite läskigt men ändå liiiite coolt på nåt vis!
Kram

LYCKLIG MOR said...

Monika, snygg bild på ljusen längst upp!
Såg att du försökte sätta in dom på en Stooooor bild längst upp tidigare för nån dag sedan.;-) Men det var ju lite väl stort :-D
Går det ej att förminska så att du kan sätta in bilden där (längst upp jag menar längst längst upp, ja du hajar?!) så den blir lagom stor, skulle vilja se den bättre. Kanske om du förminskar den i Paint?

Monica said...

Men oj vad trevligt att ni skriver...tjohooo!
Jenkan, jag försökte som du såg sätta in bilden upptill, men det misslyckades...Vi får se hur jag ska göra med det. Jag är ingen data expert direkt. Definitivt måste den krympas.
Hej Annica och Hellen....kul att NI hälsar på.

Hellen said...

Har inte sett några bilder på de nya tavlorna?? Är ju nyfiken på hur det blev och vart dom hänger?!
Kram

Monica said...

Hellen....tavlorna ja....Det ska målas om i vardags rummet först...Förhoppningsvis ska det göras till veckan. Bor man i lägenhet så behöver man ju inte göra arbetet själv....Skickar bilder när de är uppe så klart.