Wednesday, February 13, 2008

Då var den här vintern över!

Ja, det var ju trevligt så länge det varade. "Kylan" alltså. Nu ska det visst bli 30 grader igen till helgen. Det är bara att dra fram sandalerna och sommartopparna igen! Jag och min polare skulle ta en kaffe tidigare idag på ett ställe med fin terrass....men vi pallade inte värmen. Vi tittade på varandra i samförstånd......Sommaren är här! Bara att hålla sig i skuggan igen.
Som jag skrev tidigare så har vi ju Shoppingefstival här nu i en månad och det är ju mycket rea osv. Har verkligen engagerat mig och försökt fynda, men Hallå....Vem vill köpa vinterkläder NU?! Det passar ju inte så bra. Så idag var jag och köpte lite härliga sommarkläder. Förstås INTE på rea. Vi som bott i Dubai en längre tid har blivit lite "störda", jo, jag menar....Vi försöker åtminstone skapa 2 säsonger. Turister som kommer de springer ju omkring i sommarkläder året om , de tycker ju att det är varmt jämt här. Vi andra tycker numera att 20-25 grader är vinter! Då drar vi gladeligen fram boots, jackor och halsdukar!!!! Sick, I know!!! Det handlar väl om någon slags hemlängtan tror jag. Själv har jag inte upplevt riktig vinter på 11 år eftersom vi bara reser på sommaren. Lite tragiskt kan man ju tycka.

Ikväll kommer Sam hem med tredje säsongen av Prison Break. Det var ett stort misstag att börja med den serien.......Vi är nu "beroende"...typ! Kanonbra tycker vi. Tittar även på Lost...också en bra serie.

Allrighty...dags att börja med middan. Har köpt färsk tortellini fyllda med spenat och ricotta. Ska göra en tomatsås på färska tomater och örter. Ungarna gillar det skarpt. Yummo!

Har lyckats skapa en musik lista idag. Kul! Tack för tipset och hjälpen att skapa den Jenny. You're a star!

Kisses!

No comments: