Wednesday, January 23, 2008

Sir Elton John!


Vilken oförglömlig kväll vi hade i Abu Dhabi igår. Jag har ju inte hört till Elton Johns största fans, men detta var en otrolig upplevelse. Först och främst så tycker jag att han blir bättre med åren. Rösten var otroligt stark och vilken energi! Han kom in på scen, som den gentleman han verkar vara, punktligt kl 21 och spelade utan avbrott (!!!!!) till kl 23.20....Vi var helt tagna. Han gick ut i 2 min. och kom tillbaka och körde ytterligare 20 min. Det kallar jag ENERGI! Man fick verkligen gåshud av alla hans otroliga sånger. Han har ju hur många hits som helst, och jag blev faktiskt tårögd av vissa låtar. Den låt som rörde mig mest var Goodbye Yellow Brick Road ......och det är den som sitter kvar envist i skallen idag. Trummisen var faktiskt den samma som turnerade med honom i orignal bandet 1969......Hur otrolig var han då!!!!! Beundransvärt är allt jag kan säga.
Publiken var ju av den mognare typen och man kände sig nästan lite ung! Fniss!!! Så summan av det hela var ju helt strålande och verkligen värt att köra 32 mil fram och tillbaka!!!! (Tur att man kan köra fort mellan dubai och Abu Dhabi....en dryg timme om Sam kör 160 km/tim!!!) Swoooosh! But I'm still standing.... yeah yeah yeah......
Ha en underbar dag!

1 comment:

LYCKLIG MOR said...

Coolt med Elton! Skitcoolt!!! Jag är ju faktiskt ett gammalt FAN av Elton har skivor med honom men dom står tyvärr bara och samlar damm, kanske man ska spisa en platta ikväll ;-)
Men du 160 km/tim :-o
Ajabaja och fy! ;-)
Hug!